Over BMW R 100-motoren
De BMW R 100 is een legendarische motorfiets die tussen 1976 en 1984 werd geproduceerd. Deze klassieke touringmotor valt op door zijn robuuste luchtgekoelde boxermotor van 980 cc, die ongeveer 70 pk levert. Het ontwerp is typisch BMW, met een sterk stalen frame en een lage zithoogte, wat zorgt voor een uitstekende stabiliteit en rijcomfort. De R 100 was voorzien van een vijfversnellingsbak en een schijfrem vooraan, een innovatieve feature voor motoren in die tijd.
Er waren verschillende versies beschikbaar, waaronder de R 100 RS, een sportievere variant met een kuip. De R 100 stond bekend om zijn uitstekende wegligging, betrouwbaarheid en de afwerking van de componenten van hoge kwaliteit. Door de jaren heen heeft de R 100 een loyale fanbase opgebouwd en wordt nog steeds gewaardeerd door motorrijders die op zoek zijn naar een iconische en betrouwbare motor uit de jaren '70 en '80.
Advies bij het kiezen van de juiste accu
Het kiezen van de juiste motoraccu kan soms lastig zijn. Een verkeerde accu kan schade aan uw motor veroorzaken, dus bij twijfel adviseren wij om een expert te raadplegen. Om u snel en kosteloos van advies te voorzien, vragen we u om de volgende informatie aan te leveren:
- Een foto van de bovenkant van de accu, waarop de + en - polen goed zichtbaar zijn
- Eventuele nummers of codes op de accu
- De exacte afmetingen van de accu (lengte x breedte x hoogte)
U kunt deze gegevens eenvoudig doorsturen via WhatsApp (073-6445734), e-mail ([email protected]), of in onze winkel langskomen met uw accu. Alle accu’s in deze categorie worden geleverd met 6 maanden fabrieksgarantie op celsluiting (omdat het een seizoensproduct is). Garantie geldt echter niet op de capaciteit, aangezien deze afhankelijk is van gebruik, onderhoud en het type acculader.
Onze producten zijn uit voorraad leverbaar en kunnen direct verzonden worden. Bestelt u op werkdagen voor 15:30 uur? Dan heeft u uw nieuwe accu al de volgende werkdag in huis. Afhalen is uiteraard ook mogelijk bij onze vestiging. Alle prijzen zijn inclusief btw, zodat u direct weet waar u aan toe bent.
Waarschuwing: De onderstaande gegevens kunnen afwijken. Voor het juiste resultaat is het belangrijk om alles goed te controleren.
Daarnaast is het ook mogelijk om uw accu op kenteken te zoeken. Het is hierbij echter wel belangrijk dat u zelf een extra controle uitvoert.
Merk | Model | Type | Bouwjaar vanaf | Bouwjaar tot | DRY + Acid | AGM | SLA | HVT | GEL | Lithium |
BMW | R 100 | R 100 GS (247E) | 1990 | 1996 | MD L60-N30L-A | MA LTX24HL-BS | MS LTX24H-3; MS L60-N30-3; MS LTX30L | MH HVT-6 | MG L60-N30-3 | ML LFP20; ML LFP30 |
BMW | R 100 | R 100 R Mystic (247E) | 1993 | 1996 | MD L60-N30L-A | MS L60-N30-3; MS LTX30L | MG L60-N30-3 | ML LFP30 | ||
BMW | R 100 | R 100 CS (247) | 1980 | 1984 | MD L60-N30L-A | MS L60-N30-3; MS LTX30L | MG L60-N30-3 | ML LFP30 | ||
BMW | R 100 | R 100/7 (247) | 1976 | 1977 | MD L60-N30L-A | MS L60-N30-3; MS LTX30L | MG L60-N30-3 | ML LFP30 | ||
BMW | R 100 | R 100 GS Paris Dakar (247E) | 1989 | 1990 | MD L60-N30L-A | MA LTX24HL-BS | MS LTX24H-3; MS L60-N30-3; MS LTX30L | MH HVT-6 | MG L60-N30-3 | ML LFP20; ML LFP30 |
BMW | R 100 | R 100 GS Paris Dakar Classic (247E) | 1990 | 1996 | MD L60-N30L-A | MA LTX24HL-BS | MS LTX24H-3; MS L60-N30-3; MS LTX30L | MH HVT-6 | MG L60-N30-3 | ML LFP20; ML LFP30 |
BMW | R 100 | R 100 GS (247E) | 1986 | 1990 | MD L60-N30L-A | MA LTX24HL-BS | MS LTX24H-3; MS L60-N30-3; MS LTX30L | MH HVT-6 | MG L60-N30-3 | ML LFP20; ML LFP30 |
BMW | R 100 | R 100 R (247E) | 1992 | 1994 | MD L60-N30L-A | MS L60-N30-3; MS LTX30L | MG L60-N30-3 | ML LFP30 | ||
BMW | R 100 | R 100 R Classic (247E) | 1994 | 1996 | MD L60-N30L-A | MS L60-N30-3; MS LTX30L | MG L60-N30-3 | ML LFP30 | ||
BMW | R 100 | R 100 RS Classic (247) | 1987 | 1995 | MD L60-N30L-A | MS L60-N30-3; MS LTX30L | MG L60-N30-3 | ML LFP30 | ||
BMW | R 100 | R 100 RT Classic (247) | 1987 | 1995 | MD L60-N30L-A | MS L60-N30-3; MS LTX30L | MG L60-N30-3 | ML LFP30 | ||
BMW | R 100 | R 100 T (247) | 1977 | 1984 | MD L60-N30L-A | MS L60-N30-3; MS LTX30L | MG L60-N30-3 | ML LFP30 | ||
BMW | R 100 | R 100 S (247) | 1976 | 1978 | MD L60-N30L-A | MS L60-N30-3; MS LTX30L | MG L60-N30-3 | ML LFP30 | ||
BMW | R 100 | R 100 RT (247) | 1978 | 1984 | MD L60-N30L-A | MS L60-N30-3; MS LTX30L | MG L60-N30-3 | ML LFP30 | ||
BMW | R 100 | R 100 S (247) | 1978 | 1980 | MD L60-N30L-A | MS L60-N30-3; MS LTX30L | MG L60-N30-3 | ML LFP30 | ||
BMW | R 100 | R 100 RS (247) | 1976 | 1984 | MD L60-N30L-A | MS L60-N30-3; MS LTX30L | MG L60-N30-3 | ML LFP30 | ||
BMW | R 100 | R 100 (247) | 1980 | 1984 | LD 12N24-3A | ML LFP30 | ||||
BMW | R 100 | R 100/7 (247) | 1977 | 1980 | MD L60-N30L-A; LD 12N24-3A | MS LTX30L; MS L60-N30-3 | MG L60-N30-3 | ML LFP30 | ||
BMW | R 100 | R 100/7 (247) | 1978 | 1984 | MD L60-N30L-A | MS L60-N30-3; MS LTX30L | MG L60-N30-3 | ML LFP30 |