Over Triumph TR-8
De Triumph TR-8, geproduceerd van 1978 tot 1981, vertegenwoordigt de laatste fase van de Triumph TR-serie en markeert een belangrijke verschuiving naar modernisering en prestatieverbetering. Deze sportwagen werd ontwikkeld als de krachtigere opvolger van de TR-7 en werd geprezen om zijn indrukwekkende prestaties en unieke kenmerken.
Technisch gezien was de TR-8 uitgerust met een 3,5-liter V8-motor, afkomstig uit de Rover SD1 en goed voor ongeveer 133 pk. Deze motor, met een aluminium blok, bood een aanzienlijke toename in vermogen ten opzichte van de viercilinder motoren van de TR-7. De TR-8 gebruikte een handgeschakelde vijfversnellingsbak en beschikte over een onafhankelijke voorwielophangingssysteem met struts en een achteras met een torsievering, wat zorgde voor een goede handling en rijcomfort.
Het ontwerp van de TR-8 was grotendeels gebaseerd op de TR-7, met het herkenbare wedge-vormige uiterlijk. Echter, de TR-8 kreeg extra features zoals een verbeterd interieur met sportievere zetels en een vernieuwd dashboard. De TR-8 was beperkt beschikbaar, vooral in de Verenigde Staten, waar het een aantrekkelijke keuze was voor liefhebbers van Britse sportwagens die op zoek waren naar meer vermogen en modernere technologie.
De Triumph TR-8 blijft een gewilde klassieker, vooral vanwege zijn krachtige V8-motor en het unieke ontwerp dat het onderscheidt van andere modellen in de TR-serie.
Advies
Helaas komt het nog vaak voor dat mensen de verkeerde accu kiezen, waardoor we altijd adviseren een expert er naar te laten kijken. Op die manier kunt u beschadiging van uw Triumph voorkomen. Bij twijfel vragen we u ons de volgende informatie op te sturen:
- Een foto van de bovenkant met de zichtbare + en -
- Eventuele nummers op de accu
- De afmeting van uw accu (lxbxh)
- Uw kenteken.
Op die manier kunnen wij u geheel gratis een advies geven over uw Triumph accu. De informatie kunt u eenvoudig versturen via WhatsApp (073-6445734) of via de mail ([email protected]). Ook is het mogelijk om met uw accu langs te komen in onze winkel.
Belangrijk!
Zorg ervoor dat dezelfde technologie wordt gebruikt wanneer je de accu vervangt, dus AGM moet worden vervangen door AGM en EFB door EFB. Het niet naleven van deze richtlijnen kan resulteren in schade aan de accu en aan het voertuig zelf.
Waarschuwing: De onderstaande gegevens kunnen afwijken. Voor het juiste resultaat is het belangrijk om ook het model en het bouwjaar van uw voertuig te controleren.
Merk | Model | Motor | Type | Bouwjaar vanaf | Bouwjaar tot | Brandstof | PK | PREMIUM |
Triumph | TR-7/TR-8 | TR-7 2.0 | Convertible | 1975 | 1981 | Super (Oct.98) | 54579 | |
Triumph | TR-7/TR-8 | TR-8 3.5 | Convertible | 1980 | 1981 | Super (Oct.98) | 57024 |