Over Triumph Spitfire
De Triumph Spitfire, geproduceerd van 1962 tot 1980, is een iconische Britse roadster die beroemd is om zijn sportieve uitstraling en rijplezier. Ontwikkeld als een betaalbare sportauto, werd de Spitfire een symbool van Britse auto-engineering in de jaren '60 en '70.
De eerste Spitfires werden aangedreven door een 1,1-liter viercilinder motor, die later werd vergroot naar 1,5 liter en vervolgens naar 1,8 liter in de latere modellen. Deze motoren, vaak gekoppeld aan een handgeschakelde vierversnellingsbak, boden een levendige rijervaring met respectabele acceleratie en snelheid. De Spitfire had een onafhankelijke voorwielophangingssysteem en een achteras met een semi-elliptische bladveren, wat bijdroeg aan de wendbaarheid en handling op bochtige wegen.
Het ontwerp van de Spitfire was eenvoudig maar aantrekkelijk, met een laag, gestroomlijnd profiel en een karakteristieke neus. Het interieur was basic maar functioneel, met ruimte voor twee personen en een opvouwbare kap voor open rijden.
De Triumph Spitfire stond bekend om zijn uitstekende prijs-kwaliteitverhouding en werd geprezen om zijn rijplezier en charmante uiterlijk. Ondanks zijn vintage status, blijft de Spitfire populair bij autoliefhebbers en verzamelaars vanwege zijn historische waarde en tijdloze aantrekkingskracht.
Advies
Helaas komt het nog vaak voor dat mensen de verkeerde accu kiezen, waardoor we altijd adviseren een expert er naar te laten kijken. Op die manier kunt u beschadiging van uw Triumph voorkomen. Bij twijfel vragen we u ons de volgende informatie op te sturen:
- Een foto van de bovenkant met de zichtbare + en -
- Eventuele nummers op de accu
- De afmeting van uw accu (lxbxh)
- Uw kenteken.
Op die manier kunnen wij u geheel gratis een advies geven over uw Triumph accu. De informatie kunt u eenvoudig versturen via WhatsApp (073-6445734) of via de mail ([email protected]). Ook is het mogelijk om met uw accu langs te komen in onze winkel.
Belangrijk!
Zorg ervoor dat dezelfde technologie wordt gebruikt wanneer je de accu vervangt, dus AGM moet worden vervangen door AGM en EFB door EFB. Het niet naleven van deze richtlijnen kan resulteren in schade aan de accu en aan het voertuig zelf.
Waarschuwing: De onderstaande gegevens kunnen afwijken. Voor het juiste resultaat is het belangrijk om ook het model en het bouwjaar van uw voertuig te controleren.
Merk | Model | Motor | Type | Bouwjaar vanaf | Bouwjaar tot | Brandstof | PK | PREMIUM |
Triumph | Spitfire | 1.2 Mk.I | Convertible | 1962 | 1965 | Super (Oct.98) | 54579 | |
Triumph | Spitfire | 1.2 Mk.II | Convertible | 1965 | 1967 | Super (Oct.98) | 54579 | |
Triumph | Spitfire | 1.3 Mk.III | Convertible | 1967 | 1970 | Super (Oct.98) | 54579 | |
Triumph | Spitfire | 1.3 Mk.IV | Convertible | 1971 | 1972 | Super (Oct.98) | 54579 | |
Triumph | Spitfire | 1.5 1500 TC | Convertible | 1975 | 1980 | Super (Oct.98) | 54579 | |
Triumph | Spitfire | 1.5 Mk.IV | Convertible | 1972 | 1975 | Super (Oct.98) | 54579 |