Over Triumph 2500
De Triumph 2500 is een klassiek Brits automodel dat werd geproduceerd door Triumph Motor Company tussen 1963 en 1977. De auto was een evolutie van de Triumph 2000, waarbij de motorinhoud werd vergroot tot 2,5 liter. Deze zescilinder-in-lijn motor leverde meer vermogen en een soepelere rijervaring in vergelijking met zijn voorganger. De Triumph 2500 was beschikbaar in verschillende uitvoeringen, waaronder de 2500 TC en de 2500 PI, waarbij 'PI' stond voor 'Petrol Injection', een vroege vorm van brandstofinjectie die verbeterde prestaties en efficiëntie bood.
Het ontwerp van de Triumph 2500 was elegant en modern voor zijn tijd, met een ruime cabine en een goed doordachte lay-out. De auto stond bekend om zijn comfort en rijgemak, mede dankzij de onafhankelijke wielophanging aan de achterkant en een goed uitgebalanceerde gewichtsverdeling. De Triumph 2500 was voorzien van schijfremmen vooraan en trommelremmen achteraan, wat zorgde voor een betrouwbare remprestatie.
Hoewel de Triumph 2500 nu als een klassieker wordt beschouwd, kende de auto destijds een gematigd succes. Tegenwoordig wordt hij gewaardeerd door verzamelaars vanwege zijn Britse charme en de innovatieve technieken die destijds werden toegepast, zoals de vroege brandstofinjectie en de verfijnde motor.
Advies
Helaas komt het nog vaak voor dat mensen de verkeerde accu kiezen, waardoor we altijd adviseren een expert er naar te laten kijken. Op die manier kunt u beschadiging van uw Triumph voorkomen. Bij twijfel vragen we u ons de volgende informatie op te sturen:
- Een foto van de bovenkant met de zichtbare + en -
- Eventuele nummers op de accu
- De afmeting van uw accu (lxbxh)
- Uw kenteken.
Op die manier kunnen wij u geheel gratis een advies geven over uw Triumph accu. De informatie kunt u eenvoudig versturen via WhatsApp (073-6445734) of via de mail ([email protected]). Ook is het mogelijk om met uw accu langs te komen in onze winkel.
Belangrijk!
Zorg ervoor dat dezelfde technologie wordt gebruikt wanneer je de accu vervangt, dus AGM moet worden vervangen door AGM en EFB door EFB. Het niet naleven van deze richtlijnen kan resulteren in schade aan de accu en aan het voertuig zelf.
Waarschuwing: De onderstaande gegevens kunnen afwijken. Voor het juiste resultaat is het belangrijk om ook het model en het bouwjaar van uw voertuig te controleren.
Merk | Model | Motor | Type | Bouwjaar vanaf | Bouwjaar tot | Brandstof | PK | PREMIUM |
Triumph | 2500 | 2.5 PI Mk.I | Saloon | 1968 | 1975 | Super (Oct.98) | 57024 | |
Triumph | 2500 | 2.5 S | Saloon | 1975 | 1977 | Super (Oct.98) | 57024 | |
Triumph | 2500 | 2.5 TC | Saloon | 1974 | 1975 | Super (Oct.98) | 57024 | |
Triumph | 2500 Estate | 2.5 PI Mk.I | 1968 | 1974 | Super (Oct.98) | 57024 | ||
Triumph | 2500 Estate | 2.5 S | 1975 | 1977 | Super (Oct.98) | 57024 | ||
Triumph | 2500 Estate | 2.5 TC | 1974 | 1975 | Super (Oct.98) | 57024 |