Over Skoda 100 / 110
De Škoda 100 en 110, geproduceerd tussen 1969 en 1977, zijn compacte sedans die een belangrijke rol speelden in de Tsjechoslowaakse auto-industrie. Deze modellen, die de opvolgers waren van de Škoda 1000 MB, werden ontworpen om betaalbaar, betrouwbaar en geschikt voor massaproductie te zijn.
De Škoda 100 was uitgerust met een 1.0-liter viercilinder benzinemotor die 42 pk leverde, terwijl de Škoda 110 een krachtigere 1.1-liter motor had met 52 pk. Beide motoren waren achterin gemonteerd, wat destijds een typisch kenmerk was voor Škoda's personenauto's. Deze achterwielaandrijving zorgde voor een goede tractie en eenvoudige onderhoudsmogelijkheden. De motoren waren gekoppeld aan een handgeschakelde vierversnellingsbak.
Qua ontwerp waren de Škoda 100 en 110 eenvoudig en functioneel, met een herkenbare hoekige carrosserie. Het interieur bood voldoende ruimte voor vier tot vijf passagiers en was ontworpen met een focus op gebruiksgemak. De auto's waren uitgerust met basisvoorzieningen, maar stonden bekend om hun duurzaamheid en lage onderhoudskosten.
De Škoda 100 en 110 waren populair in zowel binnen- als buitenland, vooral in Oost-Europa, vanwege hun betaalbaarheid en robuuste constructie. Ze droegen bij aan de reputatie van Škoda als fabrikant van betrouwbare en betaalbare voertuigen, en blijven een belangrijk onderdeel van de Tsjechoslowaakse autogeschiedenis.
Advies
Helaas komt het nog vaak voor dat mensen de verkeerde accu kiezen, waardoor we altijd adviseren een expert er naar te laten kijken. Op die manier kunt u beschadiging van uw Skoda voorkomen. Bij twijfel vragen we u ons de volgende informatie op te sturen:
- Een foto van de bovenkant met de zichtbare + en -
- Eventuele nummers op de accu
- De afmeting van uw accu (lxbxh)
- Uw kenteken.
Op die manier kunnen wij u geheel gratis een advies geven over uw Skoda accu. De informatie kunt u eenvoudig versturen via WhatsApp (073-6445734) of via de mail ([email protected]). Ook is het mogelijk om met uw accu langs te komen in onze winkel.
Belangrijk!
Zorg ervoor dat dezelfde technologie wordt gebruikt wanneer je de accu vervangt, dus AGM moet worden vervangen door AGM en EFB door EFB. Het niet naleven van deze richtlijnen kan resulteren in schade aan de accu en aan het voertuig zelf.
Waarschuwing: De onderstaande gegevens kunnen afwijken. Voor het juiste resultaat is het belangrijk om ook het model en het bouwjaar van uw voertuig te controleren.
Merk | Model | Motor | Type | Bouwjaar vanaf | Bouwjaar tot | Brandstof | PK | PREMIUM |
Skoda | 100/110 | 1.0 L | Saloon | 1970 | 1977 | Benzine (Oct.95) | 54459L | |
Skoda | 100/110 | 1.0 L | Saloon | 1970 | 1977 | Benzine (Oct.95) | 54459L | |
Skoda | 100/110 | 1.1 L | Saloon | 1969 | 1982 | Benzine (Oct.95) | 54459L | |
Skoda | 100/110 | 1.1 L | Saloon | 1969 | 1982 | Benzine (Oct.95) | 54459L | |
Skoda | 100/110 | 1.1 LS | Saloon | 1970 | 1982 | Benzine (Oct.95) | 54459L |