Over Saab 9-4X
De Saab 9-4X, geproduceerd van 2010 tot 2011, was een luxe SUV die Saab’s ambitie toonde om te concurreren in het premium crossover-segment. De 9-4X werd ontwikkeld om een balans te bieden tussen luxe, prestaties en veelzijdigheid.
Gebaseerd op het GM Theta-platform, deelde de 9-4X veel componenten met de Cadillac SRX, maar bood Saab unieke ontwerpelementen en kenmerken. De SUV werd aangedreven door twee motoropties. De basisversie had een 3,0-liter V6-motor met 265 pk, terwijl de sportieve versie de 9-4X Aero was, uitgerust met een 2,8-liter turbo V6-motor die 300 pk en 400 Nm koppel leverde. Beide motoren waren gekoppeld aan een zesversnellings automatische transmissie en boden optionele vierwielaandrijving.
Het exterieur van de 9-4X kenmerkte zich door zijn elegante lijnen, een robuuste voorbumper en unieke Saab-stijl verlichting. Het interieur bood een luxueuze en comfortabele ervaring met hoogwaardige materialen, een geavanceerd infotainmentsysteem en een premium audiosysteem.
Veiligheidsvoorzieningen waren uitgebreid met standaard airbags, een elektronisch stabiliteitsprogramma en een geavanceerd ophangingssysteem voor een veilige rijervaring. Ondanks de korte productieperiode en beperkte oplage, blijft de Saab 9-4X een gewaardeerd model onder autoliefhebbers vanwege zijn luxe en geavanceerde technologie.
Advies
Helaas komt het nog vaak voor dat mensen de verkeerde accu kiezen, waardoor we altijd adviseren een expert er naar te laten kijken. Op die manier kunt u beschadiging van uw Saab voorkomen. Bij twijfel vragen we u ons de volgende informatie op te sturen:
- Een foto van de bovenkant met de zichtbare + en -
- Eventuele nummers op de accu
- De afmeting van uw accu (lxbxh)
- Uw kenteken.
Op die manier kunnen wij u geheel gratis een advies geven over uw Saab accu. De informatie kunt u eenvoudig versturen via WhatsApp (073-6445734) of via de mail ([email protected]). Ook is het mogelijk om met uw accu langs te komen in onze winkel.
Belangrijk!
Zorg ervoor dat dezelfde technologie wordt gebruikt wanneer je de accu vervangt, dus AGM moet worden vervangen door AGM en EFB door EFB. Het niet naleven van deze richtlijnen kan resulteren in schade aan de accu en aan het voertuig zelf.
Waarschuwing: De onderstaande gegevens kunnen afwijken. Voor het juiste resultaat is het belangrijk om ook het model en het bouwjaar van uw voertuig te controleren.
Merk | Model | Motor | Type | Bouwjaar vanaf | Bouwjaar tot | Brandstof | PK | PREMIUM | START/STOP AGM | START/STOP EFB |
Saab | 9-4X | 2.8 V6 24_V Turbo | SUV | 2011 | 2011 | Loodvrij (Oct.95/98) | 224 | 57412 | AGM 570901076 | EFB 570500065 |
Saab | 9-4X | 3.0i V6 24_V | SUV | 2011 | 2011 | Loodvrij (Oct.95/98) | 198 | 57412 | AGM 570901076 | EFB 570500065 |