Over Renault 30
De Renault 30, geproduceerd van 1975 tot 1984, was een middelgrote sedan die Renault introduceerde als een luxe alternatief voor zijn andere modellen. Dit voertuig was ontworpen om te concurreren in de hogere segmenten van de markt met een focus op comfort en stijl. De Renault 30 werd aangedreven door een reeks motoren, waaronder een 2.7-liter V6 motor die 120 pk leverde, evenals een 2.0-liter viercilindermotor met 92 pk. Deze motoren waren gekoppeld aan een handgeschakelde vijfversnellingsbak of een automatische transmissie, wat de rijervaring zowel sportief als comfortabel maakte. De voorwielaandrijving droeg bij aan de stabiliteit en het rijgemak van de auto. Het ontwerp van de Renault 30 was modern voor zijn tijd, met een slanke en aerodynamische carrosserie. De auto had een ruime en luxe cabine met hoogwaardige materialen, comfortabele zetels en een goed uitgeruste dashboard. De achterste passagiers zaten in een ruime achterbank, wat bijdroeg aan het algemene comfort. De Renault 30 werd geprezen om zijn elegante design en betrouwbare prestaties. Ondanks de beperkte productieperiode, blijft het model een belangrijk onderdeel van Renault’s geschiedenis, geliefd bij autoliefhebbers die waarderen hoe het voertuig het luxe segment van de jaren '70 en '80 vertegenwoordigde.
Advies
Helaas komt het nog vaak voor dat mensen de verkeerde accu kiezen, waardoor we altijd adviseren een expert er naar te laten kijken. Op die manier kunt u beschadiging van uw Renault voorkomen. Bij twijfel vragen we u ons de volgende informatie op te sturen:
- Een foto van de bovenkant met de zichtbare + en -
- Eventuele nummers op de accu
- De afmeting van uw accu (lxbxh)
- Uw kenteken.
Op die manier kunnen wij u geheel gratis een advies geven over uw Renaults accu. De informatie kunt u eenvoudig versturen via WhatsApp (073-6445734) of via de mail ([email protected]). Ook is het mogelijk om met uw accu langs te komen in onze winkel.
Belangrijk!
Zorg ervoor dat dezelfde technologie wordt gebruikt wanneer je de accu vervangt, dus AGM moet worden vervangen door AGM en EFB door EFB. Het niet naleven van deze richtlijnen kan resulteren in schade aan de accu en aan het voertuig zelf.
Waarschuwing: De onderstaande gegevens kunnen afwijken. Voor het juiste resultaat is het belangrijk om ook het model en het bouwjaar van uw voertuig te controleren.
Merk | Model | Motor | Type | Bouwjaar vanaf | Bouwjaar tot | Brandstof | PK | PREMIUM |
Renault | 30 (R127) | 2.1 TD | Hatchback | 1982 | 1986 | Diesel | 57412L | |
Renault | 30 (R127) | 2.7 V6 TS | Hatchback | 1975 | 1976 | Super (Oct.98) | 54459L | |
Renault | 30 (R127) | 2.7 V6 TS | Hatchback | 1976 | 1978 | Super (Oct.98) | 54459L | |
Renault | 30 (R127) | 2.7 V6 TS Autom. | Hatchback | 1978 | 1984 | Super (Oct.98) | 54459L | |
Renault | 30 (R127) | 2.7 V6 TX | Hatchback | 1978 | 1983 | Super (Oct.98) | 54459L |