Over Renault 17
De Renault 17, geproduceerd van 1971 tot 1980, was een sportieve coupé die gebaseerd was op de Renault 12. De Renault 17, samen met zijn verwante model de Renault 15, werd ontworpen om een stijlvol en prestatiegericht alternatief te bieden binnen het Renault-gamma. De Renault 17 werd aangedreven door een reeks motoren, variërend van een 1.6-liter viercilinder met 90 pk tot een krachtigere 1.6-liter motor met brandstofinjectie die 108 pk leverde. Deze motoren waren gekoppeld aan een handgeschakelde vier- of vijfversnellingsbak, wat bijdroeg aan de sportieve rijervaring. De voorwielaandrijving zorgde voor goede rijprestaties en wendbaarheid. Het ontwerp van de Renault 17 was opvallend en modern voor zijn tijd, met een lage, gestroomlijnde carrosserie, grote zijruiten en een kenmerkende voorkant met dubbele koplampen. De coupé was beschikbaar in zowel een gesloten dakversie als een semi-cabriolet met een schuifdak, wat een unieke eigenschap was in dit segment. Binnenin bood de Renault 17 een sportief en functioneel interieur met comfortabele stoelen, een sportstuur en een overzichtelijk dashboard. De nadruk lag op rijplezier, met voldoende ruimte voor vier passagiers en een redelijke bagageruimte voor een coupé. De Renault 17 werd geprezen om zijn sportieve prestaties, opvallende ontwerp en rijplezier. Ondanks zijn beperkte productieperiode blijft de Renault 17 een gewaardeerde klassieker onder autoliefhebbers vanwege zijn unieke stijl en historische betekenis binnen het Renault-gamma.
Advies
Helaas komt het nog vaak voor dat mensen de verkeerde accu kiezen, waardoor we altijd adviseren een expert er naar te laten kijken. Op die manier kunt u beschadiging van uw Renault voorkomen. Bij twijfel vragen we u ons de volgende informatie op te sturen:
- Een foto van de bovenkant met de zichtbare + en -
- Eventuele nummers op de accu
- De afmeting van uw accu (lxbxh)
- Uw kenteken.
Op die manier kunnen wij u geheel gratis een advies geven over uw Renaults accu. De informatie kunt u eenvoudig versturen via WhatsApp (073-6445734) of via de mail ([email protected]). Ook is het mogelijk om met uw accu langs te komen in onze winkel.
Belangrijk!
Zorg ervoor dat dezelfde technologie wordt gebruikt wanneer je de accu vervangt, dus AGM moet worden vervangen door AGM en EFB door EFB. Het niet naleven van deze richtlijnen kan resulteren in schade aan de accu en aan het voertuig zelf.
Waarschuwing: De onderstaande gegevens kunnen afwijken. Voor het juiste resultaat is het belangrijk om ook het model en het bouwjaar van uw voertuig te controleren.
Merk | Model | Motor | Type | Bouwjaar vanaf | Bouwjaar tot | Brandstof | PK | PREMIUM |
Renault | 17 (R131/R132) | 1.6 Gordini | Coupé | 1974 | 1980 | Super (Oct.98) | 54577 | |
Renault | 17 (R131/R132) | 1.6 TL | Coupé | 1972 | 1980 | Super (Oct.98) | 54577 | |
Renault | 17 (R131/R132) | 1.6 TS | Coupé | 1974 | 1979 | Super (Oct.98) | 54577 |