Over Porsche 968
De Porsche 968, geproduceerd van 1991 tot 1995, was de laatste evolutie van Porsche's transaxle-serie en een verfijning van de eerdere 944. De 968 combineerde het beste van Porsche's technische innovaties en bood een unieke mix van prestaties, balans en dagelijks gebruiksgemak.
De 968 werd aangedreven door een 3,0-liter viercilinder lijnmotor, die 240 pk leverde. Dit maakte het destijds de krachtigste atmosferische viercilinder motor in een productieauto. De 968 versnelde van 0 naar 100 km/u in ongeveer 6 seconden en bereikte een topsnelheid van 250 km/u. De motor was gekoppeld aan een handgeschakelde zesversnellingsbak, de eerste in een productie-Porsche, of een optionele Tiptronic-automaat.
Het ontwerp van de 968 behield de klassieke lijnen van de 944, maar introduceerde enkele verbeteringen, zoals geïntegreerde koplampen en een strakker, aerodynamisch profiel. Het interieur was luxe en functioneel, met hoogwaardige materialen en ergonomische stoelen, geschikt voor zowel sportief rijden als dagelijks gebruik.
De 968 stond bekend om zijn uitstekende rijgedrag, dankzij de bijna perfecte gewichtsverdeling en een geavanceerd onderstel met instelbare schokdempers. De Club Sport-variant, gericht op circuitgebruik, bood zelfs nog betere prestaties met een lager gewicht en sportiever afgestemde ophanging.
Hoewel de 968 het einde markeerde van Porsche's viercilinder transaxle-serie, blijft het model geliefd om zijn rijplezier, betrouwbaarheid en de perfecte balans tussen sportiviteit en comfort.
Advies
Helaas komt het nog vaak voor dat mensen de verkeerde accu kiezen, waardoor we altijd adviseren een expert er naar te laten kijken. Op die manier kunt u beschadiging van uw Porsche voorkomen. Bij twijfel vragen we u ons de volgende informatie op te sturen:
- Een foto van de bovenkant met de zichtbare + en -
- Eventuele nummers op de accu
- De afmeting van uw accu (lxbxh)
- Uw kenteken.
Op die manier kunnen wij u geheel gratis een advies geven over uw Porsche accu. De informatie kunt u eenvoudig versturen via WhatsApp (073-6445734) of via de mail ([email protected]). Ook is het mogelijk om met uw accu langs te komen in onze winkel.
Belangrijk!
Zorg ervoor dat dezelfde technologie wordt gebruikt wanneer je de accu vervangt, dus AGM moet worden vervangen door AGM en EFB door EFB. Het niet naleven van deze richtlijnen kan resulteren in schade aan de accu en aan het voertuig zelf.
Waarschuwing: De onderstaande gegevens kunnen afwijken. Voor het juiste resultaat is het belangrijk om ook het model en het bouwjaar van uw voertuig te controleren.
Merk | Model | Motor | Type | Bouwjaar vanaf | Bouwjaar tot | Brandstof | PK | PREMIUM |
Porsche | 968 | 3.0 16_V | Coupé | 1991 | 1995 | Loodvrij (Oct.95/98) | 176 | 57412L |
Porsche | 968 | 3.0 16_V | Convertible | 1991 | 1995 | Loodvrij (Oct.95/98) | 176 | 57412L |
Porsche | 968 | 3.0 Turbo S 16_V | Coupé | 1993 | 1995 | Loodvrij (Oct.95/98) | 224 | 57412L |