Over Porsche 928
De Porsche 928, geproduceerd van 1977 tot 1995, was een baanbrekende grand tourer die Porsche's ambitie liet zien om een luxueuze en krachtige sportwagen te creëren die zowel comfortabel als prestatiegericht was. Oorspronkelijk ontworpen als opvolger van de iconische 911, bood de 928 een unieke mix van sportwagendynamiek en luxe.
De Porsche 928 was de eerste productie-Porsche met een V8-motor en had een watergekoelde 4,5-liter V8 voorin, die in de eerste versie 240 pk produceerde. In latere modellen werd de motorinhoud vergroot, wat leidde tot de 928 S4, GT en GTS, met de motorcapaciteit oplopend tot 5,4 liter en vermogens van maximaal 350 pk. Dit zorgde voor indrukwekkende prestaties, met een topsnelheid van ruim 270 km/u in de GTS-versie.
Het ontwerp van de 928 was vooruitstrevend en onderscheidend, met gladde lijnen, pop-up koplampen en een grote achterruit die naadloos overging in de achterklep. Het interieur bood luxe en comfort, met leren bekleding, elektrisch verstelbare stoelen, en een innovatief dashboard dat meebewoog met de stuurkolom.
De 928 combineerde het comfort van een gran turismo met de prestaties van een sportwagen, dankzij geavanceerde technologieën zoals een transaxle-layout voor een perfecte gewichtsverdeling, en een optioneel Limited Slip Differentieel (LSD) voor betere tractie. Hoewel de 928 nooit de 911 verving, blijft het een iconisch model dat de grenzen van Porsche’s engineering en ontwerp verlegde.
Advies
Helaas komt het nog vaak voor dat mensen de verkeerde accu kiezen, waardoor we altijd adviseren een expert er naar te laten kijken. Op die manier kunt u beschadiging van uw Porsche voorkomen. Bij twijfel vragen we u ons de volgende informatie op te sturen:
- Een foto van de bovenkant met de zichtbare + en -
- Eventuele nummers op de accu
- De afmeting van uw accu (lxbxh)
- Uw kenteken.
Op die manier kunnen wij u geheel gratis een advies geven over uw Porsche accu. De informatie kunt u eenvoudig versturen via WhatsApp (073-6445734) of via de mail ([email protected]). Ook is het mogelijk om met uw accu langs te komen in onze winkel.
Belangrijk!
Zorg ervoor dat dezelfde technologie wordt gebruikt wanneer je de accu vervangt, dus AGM moet worden vervangen door AGM en EFB door EFB. Het niet naleven van deze richtlijnen kan resulteren in schade aan de accu en aan het voertuig zelf.
Waarschuwing: De onderstaande gegevens kunnen afwijken. Voor het juiste resultaat is het belangrijk om ook het model en het bouwjaar van uw voertuig te controleren.
Merk | Model | Motor | Type | Bouwjaar vanaf | Bouwjaar tot | Brandstof | PK | PREMIUM |
Porsche | 928 | 4.5 | Coupé | 1977 | 1982 | Super (Oct.98) | 57412 | |
Porsche | 928 | 4.7 S | Coupé | 1979 | 1983 | Loodvrij (Oct.95/98) | 57412 | |
Porsche | 928 | 4.7 S2 | Coupé | 1983 | 1986 | Super (Oct.98) | 57412 | |
Porsche | 928 | 5.0 GT 32_V | Coupé | 1989 | 1991 | Loodvrij (Oct.95/98) | 243 | 57412 |
Porsche | 928 | 5.0 S 32_V | Coupé | 1984 | 1985 | Loodvrij (Oct.95/98) | 200 | 57412 |
Porsche | 928 | 5.0 S 32_V | Coupé | 1985 | 1986 | Loodvrij (Oct.95/98) | 215 | 57412 |
Porsche | 928 | 5.0 S2 32_V | Coupé | 1985 | 1986 | Loodvrij (Oct.95/98) | 212 | 57412 |
Porsche | 928 | 5.0 S4 32_V | Coupé | 1986 | 1991 | Loodvrij (Oct.95/98) | 57412 | |
Porsche | 928 | 5.0 S4 32_V | Coupé | 1986 | 1991 | Loodvrij (Oct.95/98) | 235 | 57412 |
Porsche | 928 | 5.4 GTS 32_V | Coupé | 1991 | 1995 | Loodvrij (Oct.95/98) | 257 | 57412 |