Over MG C
De MG C is een klassieke sportwagen geproduceerd door MG (Morris Garages) tussen 1967 en 1969. De auto werd ontwikkeld als een krachtigere variant van de populaire MG B, met het doel een bredere markt aan te spreken en vooral in de Verenigde Staten in te spelen op de vraag naar sportwagens met grotere motoren. De MG C was verkrijgbaar in zowel een roadster als een GT coupé variant.
Onder de motorkap van de MG C lag een 2.9-liter zescilinder lijnmotor die 145 pk leverde. Deze motor maakte gebruik van een carburateursysteem en was gekoppeld aan een handgeschakelde vier-versnellingsbak, met de optie voor een overdrive om het brandstofverbruik te optimaliseren en hogere snelheden aan te kunnen. De MG C kon een topsnelheid van ongeveer 190 km/u bereiken en versnelde van 0 naar 100 km/u in ongeveer 10 seconden, wat destijds indrukwekkende cijfers waren voor een sportwagen.
De MG C had een aangepast chassis en wielophanging om het extra gewicht van de zescilindermotor te dragen, maar deze aanpassingen leidden tot een ander rijgedrag dan de lichtere MG B. Hierdoor was de besturing zwaarder en minder scherp, wat bijdroeg aan de kortere productieduur. Ondanks zijn korte levensduur blijft de MG C een geliefde klassieker onder verzamelaars vanwege zijn zeldzaamheid en unieke karakter.
Advies
Helaas komt het nog vaak voor dat mensen de verkeerde accu kiezen, waardoor we altijd adviseren een expert er naar te laten kijken. Op die manier kunt u beschadiging van uw MG voorkomen. Bij twijfel vragen we u ons de volgende informatie op te sturen:
- Een foto van de bovenkant met de zichtbare + en -
- Eventuele nummers op de accu
- De afmeting van uw accu (lxbxh)
- Uw kenteken.
Op die manier kunnen wij u geheel gratis een advies geven over uw MG accu. De informatie kunt u eenvoudig versturen via WhatsApp (073-6445734) of via de mail ([email protected]). Ook is het mogelijk om met uw accu langs te komen in onze winkel.
Belangrijk!
Zorg ervoor dat dezelfde technologie wordt gebruikt wanneer je de accu vervangt, dus AGM moet worden vervangen door AGM en EFB door EFB. Het niet naleven van deze richtlijnen kan resulteren in schade aan de accu en aan het voertuig zelf.
Waarschuwing: De onderstaande gegevens kunnen afwijken. Voor het juiste resultaat is het belangrijk om ook het model en het bouwjaar van uw voertuig te controleren.
Merk | Model | Motor | Type | Bouwjaar vanaf | Bouwjaar tot | Brandstof | PK | PREMIUM |
MG | C | 3.0 GT | Coupé | 1967 | 1969 | Loodvrij (Oct.95/98) | 57024 |