Over Honda NSX
De Honda NSX, geïntroduceerd in 1990, is een iconische sportwagen die beroemd is om zijn verfijnde prestaties en technologische innovaties. Ontwikkeld als een high-performance supercar, combineert de NSX een exotisch ontwerp met geavanceerde technologie en betrouwbaarheid.
Technisch gezien was de eerste generatie NSX uitgerust met een 3,0-liter V6-motor met 270 pk, die later werd opgewaardeerd naar een 3,2-liter motor met 290 pk. De motor was gekoppeld aan een vijfversnellingshandgeschakelde transmissie en beschikte over Honda's VTEC-systeem (Variable Valve Timing and Lift Electronic Control), wat de motorprestaties op hoge toerentallen verbeterde. De NSX was een van de eerste productiewagens met een volledig aluminium carrosserie, wat bijdroeg aan een laag gewicht en een uitstekende handling.
De tweede generatie, gelanceerd in 2016, markeerde een terugkeer van de NSX met een moderne twist. Deze generatie combineert een 3,5-liter twin-turbo V6-motor met drie elektromotoren in een hybride systeem, wat zorgt voor een gecombineerd vermogen van 537 pk en een dynamische rijervaring met geavanceerde all-wheel drive.
De NSX is geprezen om zijn indrukwekkende wegligging, balans en dagelijkse bruikbaarheid, waardoor het een unieke positie heeft in de wereld van high-performance sportwagens. Met zijn combinatie van technologische vernieuwing en rijplezier blijft de Honda NSX een symbolisch model in Honda's lineup.
Advies
Helaas komt het nog vaak voor dat mensen de verkeerde accu kiezen, waardoor we altijd adviseren een expert er naar te laten kijken. Op die manier kunt u beschadiging van uw Honda voorkomen. Bij twijfel vragen we u ons de volgende informatie op te sturen:
- Een foto van de bovenkant met de zichtbare + en -
- Eventuele nummers op de accu
- De afmeting van uw accu (lxbxh)
- Uw kenteken.
Op die manier kunnen wij u geheel gratis een advies geven over uw Honda accu. De informatie kunt u eenvoudig versturen via WhatsApp (073-6445734) of via de mail ([email protected]). Ook is het mogelijk om met uw accu langs te komen in onze winkel.
Belangrijk!
Zorg ervoor dat dezelfde technologie wordt gebruikt wanneer je de accu vervangt, dus AGM moet worden vervangen door AGM en EFB door EFB. Het niet naleven van deze richtlijnen kan resulteren in schade aan de accu en aan het voertuig zelf.
Waarschuwing: De onderstaande gegevens kunnen afwijken. Voor het juiste resultaat is het belangrijk om ook het model en het bouwjaar van uw voertuig te controleren.
Merk | Model | Motor | Type | Bouwjaar vanaf | Bouwjaar tot | Brandstof | PK | PREMIUM | START/STOP AGM | START/STOP EFB |
Honda | NSX (NA1/2) | 3.0i V6 24_V | Coupé | 1990 | 1997 | Loodvrij (Oct.95/98) | 201 | 56068 | ||
Honda | NSX (NA1/2) | 3.0i V6 24_V Autom. | Coupé | 1990 | 2005 | Loodvrij (Oct.95/98) | 188 | 56068 | ||
Honda | NSX (NA1/2) | 3.2i V6 VTEC 24_V | Coupé | 1997 | 2005 | Loodvrij (Oct.95/98) | 206 | 56068 | ||
Honda | NSX (NC) | 3.5i V6 24_V | Coupé | 2016 | Hybride Benzine | 373 | 56219 | AGM 560901068 | EFB 560500056 |