Over Honda CR-Z
De Honda CR-Z, geproduceerd van 2010 tot 2016, is een unieke hybride sportcoupé die prestaties en brandstofefficiëntie combineert. Geïnspireerd door de iconische Honda CR-X, werd de CR-Z ontworpen om sportiviteit te bieden in een milieuvriendelijke verpakking, wat destijds zeldzaam was in de autowereld.
Technisch gezien is de CR-Z uitgerust met een 1,5-liter i-VTEC benzinemotor gekoppeld aan Honda’s Integrated Motor Assist (IMA) hybride systeem. Dit systeem combineert de kracht van de benzinemotor met een elektromotor, wat resulteert in een gecombineerd vermogen van 124 pk en een indrukwekkend koppel. Wat de CR-Z onderscheidt van andere hybrides is de beschikbaarheid van een handgeschakelde zesversnellingsbak, naast de gebruikelijke continu variabele transmissie (CVT). Dit benadrukt het sportieve karakter van de auto.
De CR-Z heeft een compact en lichtgewicht ontwerp, wat bijdraagt aan zijn wendbaarheid en rijplezier. De ophanging bestaat uit een MacPherson-voorwielophanging en een torsieas achter, wat zorgt voor een balans tussen comfort en sportiviteit. De rijervaring wordt verder verbeterd door de drie rijmodi: Normal, Sport en Econ, die de respons van de motor, het stuurgedrag en het energieverbruik aanpassen.
Met zijn gestroomlijnde ontwerp, technologische innovaties en focus op milieuvriendelijkheid, blijft de Honda CR-Z een unieke keuze voor diegenen die sportiviteit en duurzaamheid willen combineren.
Advies
Helaas komt het nog vaak voor dat mensen de verkeerde accu kiezen, waardoor we altijd adviseren een expert er naar te laten kijken. Op die manier kunt u beschadiging van uw Honda voorkomen. Bij twijfel vragen we u ons de volgende informatie op te sturen:
- Een foto van de bovenkant met de zichtbare + en -
- Eventuele nummers op de accu
- De afmeting van uw accu (lxbxh)
- Uw kenteken.
Op die manier kunnen wij u geheel gratis een advies geven over uw Honda accu. De informatie kunt u eenvoudig versturen via WhatsApp (073-6445734) of via de mail ([email protected]). Ook is het mogelijk om met uw accu langs te komen in onze winkel.
Belangrijk!
Zorg ervoor dat dezelfde technologie wordt gebruikt wanneer je de accu vervangt, dus AGM moet worden vervangen door AGM en EFB door EFB. Het niet naleven van deze richtlijnen kan resulteren in schade aan de accu en aan het voertuig zelf.
Waarschuwing: De onderstaande gegevens kunnen afwijken. Voor het juiste resultaat is het belangrijk om ook het model en het bouwjaar van uw voertuig te controleren.
Merk | Model | Motor | Type | Bouwjaar vanaf | Bouwjaar tot | Brandstof | PK | PREMIUM | START/STOP AGM | START/STOP EFB |
Honda | CR-Z (ZF1) | 1.5 GT 16_V | Coupé | 2012 | 2014 | Hybride Benzine | 89 | 53587 | EFB 540503038 | |
Honda | CR-Z (ZF1) | 1.5 Hybrid 16_V | Coupé | 2010 | 2013 | Hybride Benzine | 91 | 53587 | EFB 540503038 | |
Honda | CR-Z (ZF1) | 1.5 Hybrid 16_V | Coupé | 2010 | 2012 | Hybride Benzine | 84 | 53587 | EFB 540503038 | |
Honda | CR-Z (ZF1) | 1.5 Hybrid 16_V | Coupé | 2010 | 2012 | Hybride Benzine | 83 | 53587 | EFB 540503038 | |
Honda | CR-Z (ZF1) | 1.5 Hybrid 16_V | Coupé | 2013 | 2016 | Hybride Benzine | 97 | 53587 | EFB 540503038 |