Over Ferrari 512
De Ferrari 512, geproduceerd van 1976 tot 1984, is een iconische sportwagen die in verschillende varianten werd aangeboden, waaronder de 512 BB (Berlinetta Boxer) en de 512 BBi. Dit model markeerde een belangrijke fase in Ferrari’s ontwikkeling van V12-motoren en sportwagens met een middenmotor.
De Ferrari 512 BB werd geïntroduceerd in 1976 en was uitgerust met een 4.9-liter flat-12 motor, die 340 pk produceerde bij 6.500 toeren per minuut. Dit motorontwerp, bekend als de Boxer-motor, bood een laag zwaartepunt en verbeterde gewichtsverdeling, wat bijdroeg aan de uitstekende handling en stabiliteit van de auto. De 512 BB kon in ongeveer 5,4 seconden van 0 naar 100 km/u accelereren en bereikte een topsnelheid van 280 km/u.
In 1981 werd de 512 BBi geïntroduceerd, een verbeterde versie met een 4.9-liter V12-motor en een brandstofinjectiesysteem in plaats van carburateurs. Deze aanpassing verhoogde de prestaties en verminderde de emissies. De 512 BBi leverde ongeveer 340 pk en beschikte over verbeterde rij-eigenschappen en betrouwbaarheid.
Het ontwerp van de Ferrari 512, ontworpen door Pininfarina, omvatte een gestroomlijnde carrosserie met scherpe lijnen en een lage, brede houding. De auto was bekend om zijn krachtige prestaties en unieke motorconfiguratie, en blijft een gewaardeerde klassieker onder Ferrari-enthousiastelingen.
Advies
Helaas komt het nog vaak voor dat mensen de verkeerde accu kiezen, waardoor we altijd adviseren een expert er naar te laten kijken. Op die manier kunt u beschadiging van uw Ferrari voorkomen. Bij twijfel vragen we u ons de volgende informatie op te sturen:
- Een foto van de bovenkant met de zichtbare + en -
- Eventuele nummers op de accu
- De afmeting van uw accu (lxbxh)
- Uw kenteken.
Op die manier kunnen wij u geheel gratis een advies geven over uw Ferrari accu. De informatie kunt u eenvoudig versturen via WhatsApp (073-6445734) of via de mail ([email protected]). Ook is het mogelijk om met uw accu langs te komen in onze winkel.
Belangrijk!
Zorg ervoor dat dezelfde technologie wordt gebruikt wanneer je de accu vervangt, dus AGM moet worden vervangen door AGM en EFB door EFB. Het niet naleven van deze richtlijnen kan resulteren in schade aan de accu en aan het voertuig zelf.
Waarschuwing: De onderstaande gegevens kunnen afwijken. Voor het juiste resultaat is het belangrijk om ook het model en het bouwjaar van uw voertuig te controleren.
Merk | Model | Motor | Type | Bouwjaar vanaf | Bouwjaar tot | Brandstof | PK | PREMIUM |
Ferrari | 512 | 512BB | Coupé | 1976 | 1981 | Super (Oct.98) | 57412 | |
Ferrari | 512 | 512BBi | Coupé | 1981 | 1984 | Super (Oct.98) | 57412 | |
Ferrari | 512 | 512TR 48_V | Coupé | 1992 | 1994 | Loodvrij (Oct.95/98) | 315 | 57412 |
Ferrari | 512 | F512M 48_V | Coupé | 1994 | 1996 | Loodvrij (Oct.95/98) | 322 | 57412 |
Ferrari | 512 | F512M 48_V | Coupé | 1994 | 1996 | Loodvrij (Oct.95/98) | 324 | 57412 |