Over Ferrari 456
De Ferrari 456, geproduceerd van 1992 tot 2003, is een elegante gran turismo die werd ontworpen om zowel hoge prestaties als luxe te bieden. De 456 werd geïntroduceerd als de opvolger van de Ferrari 412 en markeerde een belangrijke stap in Ferrari's GT-lijn door een modern en verfijnd ontwerp te combineren met krachtige prestaties.
De Ferrari 456 werd aangedreven door een 5.5-liter V12-motor, die 442 pk produceerde bij 6.250 toeren per minuut. Deze motor, gekoppeld aan een handgeschakelde zesversnellingsbak of een viertraps automatische transmissie in de 456 GTA-variant, leverde een soepele maar krachtige rijervaring. De auto kon in slechts 5,2 seconden van 0 naar 100 km/u accelereren en had een topsnelheid van 300 km/u, wat hem tot een van de snelste 2+2 coupés van zijn tijd maakte.
Het ontwerp van de 456, gecreëerd door Pininfarina, is kenmerkend voor zijn lange motorkap, vloeiende lijnen en een gestroomlijnde carrosserie. Het interieur bood luxe voorzieningen zoals volledig lederen bekleding, automatische klimaatregeling en een ruimere achterbank dan gebruikelijk in sportwagens, wat het comfort voor langere ritten verbeterde.
De Ferrari 456 is nog steeds geliefd vanwege zijn combinatie van klassieke Ferrari-prestaties, luxe, en tijdloos design, en wordt beschouwd als een van de meest succesvolle en elegante gran turismo’s van Ferrari.
Advies
Helaas komt het nog vaak voor dat mensen de verkeerde accu kiezen, waardoor we altijd adviseren een expert er naar te laten kijken. Op die manier kunt u beschadiging van uw Ferrari voorkomen. Bij twijfel vragen we u ons de volgende informatie op te sturen:
- Een foto van de bovenkant met de zichtbare + en -
- Eventuele nummers op de accu
- De afmeting van uw accu (lxbxh)
- Uw kenteken.
Op die manier kunnen wij u geheel gratis een advies geven over uw Ferrari accu. De informatie kunt u eenvoudig versturen via WhatsApp (073-6445734) of via de mail ([email protected]). Ook is het mogelijk om met uw accu langs te komen in onze winkel.
Belangrijk!
Zorg ervoor dat dezelfde technologie wordt gebruikt wanneer je de accu vervangt, dus AGM moet worden vervangen door AGM en EFB door EFB. Het niet naleven van deze richtlijnen kan resulteren in schade aan de accu en aan het voertuig zelf.
Waarschuwing: De onderstaande gegevens kunnen afwijken. Voor het juiste resultaat is het belangrijk om ook het model en het bouwjaar van uw voertuig te controleren.
Merk | Model | Motor | Type | Bouwjaar vanaf | Bouwjaar tot | Brandstof | PK | PREMIUM |
Ferrari | 456 | 456 GT/GTA 48_V | Coupé | 1993 | 2004 | Loodvrij (Oct.95/98) | 325 | 57412 |