Over Ferrari 360
De Ferrari 360, geproduceerd van 1999 tot 2005, is een sportwagen die een grote technologische vooruitgang vertegenwoordigde voor Ferrari. Het model werd geïntroduceerd als vervanger van de Ferrari F355 en bracht een aantal innovaties met zich mee, waaronder een volledig aluminium chassis en carrosserie. Dit zorgde voor een aanzienlijke gewichtsbesparing en een stijvere structuur, wat de prestaties en handling ten goede kwam.
De Ferrari 360 werd aangedreven door een 3.6-liter V8-motor met een vermogen van 400 pk bij 8.500 toeren per minuut. De motor had een vlakke krukas en een dubbele bovenliggende nokkenasconfiguratie met vijf kleppen per cilinder, wat zorgde voor een snelle gasrespons en een hoog toerental. De auto kon in ongeveer 4,5 seconden van 0 naar 100 km/u accelereren en bereikte een topsnelheid van 295 km/u.
Het model was verkrijgbaar in verschillende uitvoeringen: de 360 Modena (coupé), de 360 Spider (cabriolet) en de 360 Challenge Stradale, een lichtgewicht versie die gericht was op circuitprestaties. De 360 introduceerde ook de “F1” geautomatiseerde handmatige transmissie, die schakelen met peddels aan het stuur mogelijk maakte, wat de sportwagenervaring verbeterde.
Met zijn vernieuwde ontwerp door Pininfarina, uitstekende prestaties, en geavanceerde technologieën, zette de Ferrari 360 een nieuwe standaard voor moderne sportwagens en bleef hij populair onder autoliefhebbers.
Advies
Helaas komt het nog vaak voor dat mensen de verkeerde accu kiezen, waardoor we altijd adviseren een expert er naar te laten kijken. Op die manier kunt u beschadiging van uw Ferrari voorkomen. Bij twijfel vragen we u ons de volgende informatie op te sturen:
- Een foto van de bovenkant met de zichtbare + en -
- Eventuele nummers op de accu
- De afmeting van uw accu (lxbxh)
- Uw kenteken.
Op die manier kunnen wij u geheel gratis een advies geven over uw Ferrari accu. De informatie kunt u eenvoudig versturen via WhatsApp (073-6445734) of via de mail ([email protected]). Ook is het mogelijk om met uw accu langs te komen in onze winkel.
Belangrijk!
Zorg ervoor dat dezelfde technologie wordt gebruikt wanneer je de accu vervangt, dus AGM moet worden vervangen door AGM en EFB door EFB. Het niet naleven van deze richtlijnen kan resulteren in schade aan de accu en aan het voertuig zelf.
Waarschuwing: De onderstaande gegevens kunnen afwijken. Voor het juiste resultaat is het belangrijk om ook het model en het bouwjaar van uw voertuig te controleren.
Merk | Model | Motor | Type | Bouwjaar vanaf | Bouwjaar tot | Brandstof | PK | PREMIUM |
Ferrari | 360 Modena | 3.6 V8 40_V Challenge Stradale | Coupé | 2001 | 2005 | Loodvrij (Oct.95/98) | 305 | 57412L |
Ferrari | 360 Modena | 3.6 V8 40_V Challenge Stradale | Coupé | 2003 | 2005 | Loodvrij (Oct.95/98) | 313 | 57412L |
Ferrari | 360 Modena | 3.6 V8 40_V F1 | Coupé | 1999 | 2005 | Loodvrij (Oct.95/98) | 294 | 57412L |
Ferrari | 360 Modena | 3.6 V8 40_V GT | Coupé | 2002 | 2005 | Loodvrij (Oct.95/98) | 316 | 57412L |
Ferrari | 360 Modena Spider | 3.6 V8 40_V | Convertible | 2000 | 2005 | Loodvrij (Oct.95/98) | 294 | 57412L |