Over Ferrari 348
De Ferrari 348, geproduceerd tussen 1989 en 1995, is een sportwagen die Ferrari's traditie van middenmotor-V8-modellen voortzette. De 348 was beschikbaar in twee hoofdvarianten: de 348 TB (Transversale Berlinetta) en de 348 TS (Transversale Spider met een targa-dak). Het model markeerde een belangrijke overgang in Ferrari's ontwerp- en productiefilosofie, waarbij het oude buizenframe werd vervangen door een modernere semi-monocoque constructie.
De 348 wordt aangedreven door een 3.4-liter V8-motor met dubbele bovenliggende nokkenassen en vier kleppen per cilinder, goed voor 300 pk bij 7.200 toeren per minuut. Deze motorconfiguratie, gecombineerd met een vijfversnellingsbak, stelde de 348 in staat om in ongeveer 5,6 seconden van 0 naar 100 km/u te accelereren en een topsnelheid van 275 km/u te bereiken.
Het ontwerp van de 348 is geïnspireerd op de Ferrari Testarossa, met zijluchtinlaten en een achterliggende radiateurconfiguratie. De motor was in lengterichting gemonteerd, maar de versnellingsbak lag dwars, wat bijdroeg aan de naam "Transversale". Deze lay-out verbeterde de gewichtsverdeling en handling van de auto aanzienlijk.
De 348 had ook elektronische systemen die voor die tijd geavanceerd waren, waaronder tractiecontrole en ABS, wat zorgde voor verbeterde rijveiligheid en prestaties. Hoewel de 348 soms in de schaduw stond van zijn voorganger, de 328, is het model geliefd geworden om zijn ruwe rijervaring en klassieke Ferrari-styling.
Advies
Helaas komt het nog vaak voor dat mensen de verkeerde accu kiezen, waardoor we altijd adviseren een expert er naar te laten kijken. Op die manier kunt u beschadiging van uw Ferrari voorkomen. Bij twijfel vragen we u ons de volgende informatie op te sturen:
- Een foto van de bovenkant met de zichtbare + en -
- Eventuele nummers op de accu
- De afmeting van uw accu (lxbxh)
- Uw kenteken.
Op die manier kunnen wij u geheel gratis een advies geven over uw Ferrari accu. De informatie kunt u eenvoudig versturen via WhatsApp (073-6445734) of via de mail ([email protected]). Ook is het mogelijk om met uw accu langs te komen in onze winkel.
Belangrijk!
Zorg ervoor dat dezelfde technologie wordt gebruikt wanneer je de accu vervangt, dus AGM moet worden vervangen door AGM en EFB door EFB. Het niet naleven van deze richtlijnen kan resulteren in schade aan de accu en aan het voertuig zelf.
Waarschuwing: De onderstaande gegevens kunnen afwijken. Voor het juiste resultaat is het belangrijk om ook het model en het bouwjaar van uw voertuig te controleren.
Merk | Model | Motor | Type | Bouwjaar vanaf | Bouwjaar tot | Brandstof | PK | PREMIUM |
Ferrari | 348 | 348 GTB 32_V | Coupé/Targa/Convertible | 1993 | 1994 | Loodvrij (Oct.95/98) | 235 | 57412 |
Ferrari | 348 | 348 GTS 32_V | Coupé/Targa/Convertible | 1993 | 1995 | Loodvrij (Oct.95/98) | 235 | 57412 |
Ferrari | 348 | 348 Spyder 32_V | Coupé/Targa/Convertible | 1993 | 1995 | Loodvrij (Oct.95/98) | 235 | 57412 |
Ferrari | 348 | 348 Spyder 32_V | Coupé/Targa/Convertible | 1993 | 1995 | Loodvrij (Oct.95/98) | 221 | 57412 |
Ferrari | 348 | 348 TB 32_V | Coupé/Targa/Convertible | 1990 | 1993 | Super (Oct.98) | 57412 | |
Ferrari | 348 | 348 TS 32_V | Coupé/Targa/Convertible | 1990 | 1993 | Super (Oct.98) | 57412 |