Over Ferrari 208 / 308
De Ferrari 208 en 308 zijn iconische modellen uit de jaren '70 en '80, die de sportwagenfilosofie van Ferrari belichamen. De Ferrari 308 werd voor het eerst geïntroduceerd in 1975 als vervanger van de Dino 246 GT en was beschikbaar in twee varianten: de 308 GTB (Gran Turismo Berlinetta) en de 308 GTS (Gran Turismo Spider). De auto's zijn ontworpen door Pininfarina en hebben een tijdloos, agressief design met kenmerkende lijnen en een lage, gestroomlijnde carrosserie.
De 308 wordt aangedreven door een 2.9-liter V8-motor met dubbele bovenliggende nokkenassen, die ongeveer 240 pk levert in de Europese versie. De motor is geplaatst in een midden-achter configuratie, wat bijdraagt aan een uitstekende gewichtsverdeling en een sportieve rijervaring. De auto maakt gebruik van een buizenframechassis en onafhankelijke wielophanging, wat zorgt voor precieze handling en rijgedrag.
De Ferrari 208 was een afgeleide versie van de 308, specifiek ontwikkeld voor de Italiaanse markt vanwege belastingvoordelen voor motoren met een kleinere cilinderinhoud. Deze versie had een 2.0-liter V8-motor die minder vermogen leverde, maar nog steeds de sportieve prestaties en stijl van de 308 behield. Beide modellen hebben een legendarische status gekregen en zijn gewilde klassiekers voor autoliefhebbers.
Advies
Helaas komt het nog vaak voor dat mensen de verkeerde accu kiezen, waardoor we altijd adviseren een expert er naar te laten kijken. Op die manier kunt u beschadiging van uw Ferrari voorkomen. Bij twijfel vragen we u ons de volgende informatie op te sturen:
- Een foto van de bovenkant met de zichtbare + en -
- Eventuele nummers op de accu
- De afmeting van uw accu (lxbxh)
- Uw kenteken.
Op die manier kunnen wij u geheel gratis een advies geven over uw Ferrari accu. De informatie kunt u eenvoudig versturen via WhatsApp (073-6445734) of via de mail ([email protected]). Ook is het mogelijk om met uw accu langs te komen in onze winkel.
Belangrijk!
Zorg ervoor dat dezelfde technologie wordt gebruikt wanneer je de accu vervangt, dus AGM moet worden vervangen door AGM en EFB door EFB. Het niet naleven van deze richtlijnen kan resulteren in schade aan de accu en aan het voertuig zelf.
Waarschuwing: De onderstaande gegevens kunnen afwijken. Voor het juiste resultaat is het belangrijk om ook het model en het bouwjaar van uw voertuig te controleren.
Merk | Model | Motor | Type | Bouwjaar vanaf | Bouwjaar tot | Brandstof | PK | PREMIUM |
Ferrari | 208/308 | 208 GT4 2+2 (Dino) | Coupé | 1975 | 1980 | Super (Oct.98) | 57024 | |
Ferrari | 208/308 | 308 GT4 2+2 (Dino) | Coupé | 1974 | 1980 | Super (Oct.98) | 57024 | |
Ferrari | 208/308 GTB/GTS | 208 GTBi Turbo | Coupé/Targa | 1982 | 1989 | Super (Oct.98) | 57024 | |
Ferrari | 208/308 GTB/GTS | 308 GTB | Coupé/Targa | 1975 | 1980 | Super (Oct.98) | 57024 | |
Ferrari | 208/308 GTB/GTS | 308 GTBi Quattrovalvole 32_V | Coupé/Targa | 1982 | 1985 | Super (Oct.98) | 57024 | |
Ferrari | 208/308 GTB/GTS | 308 GTS | Coupé/Targa | 1975 | 1980 | Super (Oct.98) | 57024 | |
Ferrari | 208/308 GTB/GTS | 308 GTSi | Coupé/Targa | 1981 | 1982 | Super (Oct.98) | 57024 | |
Ferrari | 208/308 GTB/GTS | 308 GTSi Quattrovalvole 32_V | Coupé/Targa | 1982 | 1985 | Super (Oct.98) | 57024 |