Over Citroen C-Zero
De Citroën C-Zero, geïntroduceerd in 2010, was een elektrische stadsauto ontworpen om een milieuvriendelijke oplossing te bieden voor stedelijke mobiliteit. De C-Zero, ontwikkeld in samenwerking met Mitsubishi en Peugeot, was gebaseerd op de Mitsubishi i-MiEV en bood een compact en praktisch alternatief voor traditionele voertuigen.
De C-Zero werd aangedreven door een elektrische motor met een vermogen van 64 pk en een koppel van 180 Nm. Deze motor was gekoppeld aan een lithium-ion batterijpakket van 16 kWh, wat een actieradius van ongeveer 150 km op een volle lading mogelijk maakte, afhankelijk van rijomstandigheden en rijstijl. De C-Zero had een maximale snelheid van ongeveer 130 km/u en kon in ongeveer 6-7 uur volledig worden opgeladen via een standaard 230V stopcontact. Snelladen met een speciaal laadstation verkortte de laadtijd tot ongeveer 30 minuten tot 80%.
Het interieur van de C-Zero bood plaats aan vier personen en een redelijk laadvolume van 166 liter achterin. De auto was voorzien van basiscomfort- en veiligheidsvoorzieningen, zoals airconditioning, een radio en een multifunctioneel stuurwiel. De Citroën C-Zero droeg bij aan Citroën’s streven naar duurzaamheid en technologie, en speelde een rol in de vroege adoptie van elektrische voertuigen op de consumentenmarkt.
Advies
Helaas komt het nog vaak voor dat mensen de verkeerde accu kiezen, waardoor we altijd adviseren een expert er naar te laten kijken. Op die manier kunt u beschadiging van uw Citroen voorkomen. Bij twijfel vragen we u ons de volgende informatie op te sturen:
- Een foto van de bovenkant met de zichtbare + en -
- Eventuele nummers op de accu
- De afmeting van uw accu (lxbxh)
- Uw kenteken.
Op die manier kunnen wij u geheel gratis een advies geven over uw Citroen accu. De informatie kunt u eenvoudig versturen via WhatsApp (073-6445734) of via de mail ([email protected]). Ook is het mogelijk om met uw accu langs te komen in onze winkel.
Belangrijk!
Zorg ervoor dat dezelfde technologie wordt gebruikt wanneer je de accu vervangt, dus AGM moet worden vervangen door AGM en EFB door EFB. Het niet naleven van deze richtlijnen kan resulteren in schade aan de accu en aan het voertuig zelf.
Waarschuwing: De onderstaande gegevens kunnen afwijken. Voor het juiste resultaat is het belangrijk om ook het model en het bouwjaar van uw voertuig te controleren.
Merk | Model | Motor | Type | Bouwjaar vanaf | Bouwjaar tot | Brandstof | PK | PREMIUM | START/STOP AGM | START/STOP EFB |
Citroën | C-Zero | 10-2010 | E | 48 | 53520 | |||||
Citroën | C-Zero | 10-2010 | E | 64 | 53520 | |||||
Citroën | C-Zero | 10-2014 | E | 67 | 53520 |