Over Bugatti EB 110
De Bugatti EB 110 is een iconische supercar die tussen 1991 en 1995 werd geproduceerd door de Franse autofabrikant Bugatti Automobiles S.A. Het model markeerde de heropleving van het legendarische merk na een lange afwezigheid, onder leiding van de Italiaanse ondernemer Romano Artioli.
De EB 110 was een technologisch geavanceerde auto, ontworpen met een focus op extreme prestaties en innovatie. Het voertuig werd aangedreven door een 3,5-liter quad-turbo V12-motor, die een indrukwekkende 560 pk leverde en een koppel van 650 Nm. Deze motor was gekoppeld aan een vierwielaandrijvingssysteem en een zesversnellingsbak, wat resulteerde in een acceleratie van 0 tot 100 km/u in slechts 3,2 seconden en een topsnelheid van 340 km/u.
Het ontwerp van de EB 110 was zowel aerodynamisch als esthetisch indrukwekkend, met een koolstofvezel en aluminium carrosserie die bijdroeg aan een lage gewicht en uitstekende handling. De supercar beschikte over een geavanceerd ophangingssysteem en actieve aerodynamica, inclusief een automatisch instelbare achterspoiler.
Het interieur van de EB 110 was luxe en technisch geavanceerd, met een digitaal dashboard en op maat gemaakte lederen bekleding. Ondanks zijn korte productieperiode, blijft de Bugatti EB 110 een belangrijk symbool van technologische vernieuwing en prestatie in de geschiedenis van Bugatti.
Advies
Helaas komt het nog vaak voor dat mensen de verkeerde accu kiezen, waardoor we altijd adviseren een expert er naar te laten kijken. Op die manier kunt u beschadiging van uw Bugatti voorkomen. Bij twijfel vragen we u ons de volgende informatie op te sturen:
- Een foto van de bovenkant met de zichtbare + en -
- Eventuele nummers op de accu
- De afmeting van uw accu (lxbxh)
- Uw kenteken.
Op die manier kunnen wij u geheel gratis een advies geven over uw Bugatti accu. De informatie kunt u eenvoudig versturen via WhatsApp (073-6445734) of via de mail ([email protected]). Ook is het mogelijk om met uw accu langs te komen in onze winkel.
Belangrijk!
Zorg ervoor dat dezelfde technologie wordt gebruikt wanneer je de accu vervangt, dus AGM moet worden vervangen door AGM en EFB door EFB. Het niet naleven van deze richtlijnen kan resulteren in schade aan de accu en aan het voertuig zelf.
Waarschuwing: De onderstaande gegevens kunnen afwijken. Voor het juiste resultaat is het belangrijk om ook het model en het bouwjaar van uw voertuig te controleren.
Merk | Model | Motor | Type | Bouwjaar vanaf | Bouwjaar tot | Brandstof | PK | PREMIUM |
Bugatti | EB 110 | 3.5 V-12 60_V GB Turbo | 1991 | 1995 | Loodvrij (Oct.95/98) | 411 | 58827 | |
Bugatti | EB 110 | 3.5 V-12 60_V Supersport Turbo | 1992 | 1996 | Loodvrij (Oct.95/98) | 450 | 58827 |