Over Austin Maestro
De Austin Maestro, geproduceerd door British Leyland van 1983 tot 1994, was een compacte familieauto ontworpen om te concurreren met populaire hatchbacks zoals de Volkswagen Golf en Ford Escort. De Maestro was het resultaat van British Leyland's poging om een moderne, veelzijdige auto te ontwikkelen die geschikt was voor een breed publiek.
De Maestro werd aanvankelijk aangeboden met een scala aan motoren, variërend van 1,3 liter tot 2,0 liter, waaronder de A-serie en R-serie motoren. Later werd ook een dieselvariant geïntroduceerd. De auto was een van de eerste Britse voertuigen die standaard werd uitgerust met een elektronische instrumentencluster en een spraakgestuurd waarschuwingssysteem in bepaalde modellen, wat destijds als vooruitstrevend werd beschouwd.
Het ontwerp van de Maestro was conventioneel, met een ruime vijfdeurs hatchback-carrosserie die veel praktisch gebruik bood. De binnenruimte was goed benut, waardoor de Maestro comfortabel was voor zowel bestuurders als passagiers. Het Hydragas-veersysteem, dat op sommige modellen werd toegepast, zorgde voor een soepele rit.
Hoewel de Maestro technisch vooruitstrevend was, werd hij geplaagd door problemen met betrouwbaarheid en kwaliteitscontrole, wat zijn reputatie aantastte. Ondanks deze uitdagingen bleef de Maestro populair in de Britse markt, met name in de eerste jaren van productie, en is hij vandaag de dag een symbool van de Britse auto-industrie uit de jaren '80.
Advies
Helaas komt het nog vaak voor dat mensen de verkeerde accu kiezen, waardoor we altijd adviseren een expert er naar te laten kijken. Op die manier kunt u beschadiging van uw Austin voorkomen. Bij twijfel vragen we u ons de volgende informatie op te sturen:
- Een foto van de bovenkant met de zichtbare + en -
- Eventuele nummers op de accu
- De afmeting van uw accu (lxbxh)
- Uw kenteken.
Op die manier kunnen wij u geheel gratis een advies geven over uw Austin accu. De informatie kunt u eenvoudig versturen via WhatsApp (073-6445734) of via de mail ([email protected]). Ook is het mogelijk om met uw accu langs te komen in onze winkel.
Belangrijk!
Zorg ervoor dat dezelfde technologie wordt gebruikt wanneer je de accu vervangt, dus AGM moet worden vervangen door AGM en EFB door EFB. Het niet naleven van deze richtlijnen kan resulteren in schade aan de accu en aan het voertuig zelf.
Waarschuwing: De onderstaande gegevens kunnen afwijken. Voor het juiste resultaat is het belangrijk om ook het model en het bouwjaar van uw voertuig te controleren.
Merk | Model | Motor | Type | Bouwjaar vanaf | Bouwjaar tot | Brandstof | PK | PREMIUM |
BL (Austin / Morris) | Maestro | 1.3 | Hatchback | 1986 | 1992 | Super (Oct.98) | 54459L | |
BL (Austin / Morris) | Maestro | 1.3 HLE,Special,Magic | Hatchback | 1983 | 1985 | Super (Oct.98) | 54459L | |
BL (Austin / Morris) | Maestro | 1.3 L,LS | Hatchback | 1983 | 1990 | Super (Oct.98) | 54459L | |
BL (Austin / Morris) | Maestro | 1.3 LC | Hatchback | 1986 | 1992 | Loodvrij (Oct.95/98) | 54459L | |
BL (Austin / Morris) | Maestro | 1.6 L,HLS,Mayfair | Hatchback | 1983 | 1990 | Super (Oct.98) | 54459L | |
BL (Austin / Morris) | Maestro | 1.6 L,HLS,Vandenplas,Mayfair | Hatchback | 1983 | 1984 | Super (Oct.98) | 54459L | |
BL (Austin / Morris) | Maestro | 2.0 D | Hatchback | 1990 | 1992 | Diesel | 57412L | |
BL (Austin / Morris) | Maestro | 2.0 D Turbo | Hatchback | 1990 | 1995 | Diesel | 57412L | |
BL (Austin / Morris) | Maestro | 2.0 D Van | Hatchback | 1986 | 1992 | Diesel | 57412L | |
BL (Austin / Morris) | Maestro | 2.0 EFi | Hatchback | 1984 | 1990 | Loodvrij (Oct.95/98) | 54459L |